Toggle Nav
Winkelwagen

★★★★★ (2248 beoordelingen)

Dit is de reden waarom de ICE Watch zo populair is

Dit is de reden waarom de ICE Watch zo populair is

Ice Watch is het horlogemerk dat bekend staat om haar vele kleuren. De unieke en eigentijdse vormen zijn een ware hype, waar nog veel mensen graag aan mee doen. 

In deze blog vertellen we meer over de ICE watch en waarom het zo’n enorme hype is. 

 

Hoe is de ICE watch ontstaan? 

Ice-Watch is een Belgisch merk van polshorloges, in 2006 gelanceerd door Jean-Pierre Lutgen uit Bastenaken. Jean-Pierre is de broer van CdH-politicus Benoît Lutgen. 

Eind 2006/ begin 2007 kwamen de eerste horloges op de markt. Het werd direct een succes, maar de echte klapper kwam rond 2010, toen werden er al meer dan 200.000 per maand verkocht!

Het motto van het merk is "Change. You can.".

 

Het succes van ICE watch

Het succes van de ICE watch dankt het merk aan een uitgekiende marketingstrategie. De horloges zijn vooral gericht op het jongere publiek, wat veelal online actief is tegenwoordig. Zo wordt er goed ingespeeld op verschillende advertenties en moderne media, zoals Instagram, TikTok, virale marketing en meer. 

De horloge waren onder meer in de videoclips van Black Eyed Peas en Katy Perry. 

Ook is er een speciale collectie "F*** ME I'm Famous" gelanceerd in co-branding met David Guetta, waarvoor Davids vrouw Cathy model stond.

 

Wat maakt de ICE watch nu zo uniek? 

De kast en de riempjes zijn plastic (polyamide, polyurethaan of siliconen) in verschillende felle kleuren, van transparant tot fluorescerend.

Vooral de moderne pasvorm en de felle kleuren lieten de horloges opvallen en maakte hen populair. 

Onderdeel van het imago van Ice-Watch waren aanvankelijk de dozen waarin de horloges verpakt werden. De horloges werden in een kubusvormig doosje verpakt dat gestapeld kon worden in legoblokjes. 

Dit maakte de horloges, maar ook de verpakkingen van de ICE watches erg populair. 

 

Over de ICE watch

De ICE watch is een unisex horloge, maar toch opgedeeld in verschillende categorieën. Zo bestaat er een mannen, kids en een ICE watch dames collectie dat in allerlei kleuren gedragen kan worden en door iedereen gedragen kan worden. 

De moderne uitstraling van de horloges en de speelse en moderne aspecten die erbij komen kijken (denk aan online advertising, moderne verpakkingen en meer) maken het een eigentijds horloge.

 

Een ICE watch voor de kids

Ook is de ICE watch voor kinderen erg populair. Basis- en middelbare scholen puilde uit van deze hippe horloges en ieder kind wilde deze trend maar al te graag naleven. 

Dat de horloges onder de jeugd een ware trend was en is, is volgens ons niet zo gek. De moderne horloges zijn een kenmerk van de hedendaagse mode. 

Benieuwd geworden naar ons aanbod ICE watches? Neem eens een kijkje op onze site en ontdek ons aanbod ICE watches!