Hoe te werken bij garantie en defecten


Stap 1
Om je defect zo goed en spoedig mogelijk op te lossen vragen wij om onderstaande werkwijze aan te houden. Op deze manier voorkomen we de meeste problemen.
 
Stap 2
Download het Reparatieformulier

 

Stap 3
Print deze uit, vul alle gegevens in en stuur deze retour met het product. Vergeet niet het garantiebewijs bij te voegen.
 
Stap 4
Na ontvangst van het pakket sturen wij je een ontvangstbevestiging via mail.

Zodra wij meer informatie hebben stellen we een oplossing voor. Houd hierbij rekening met een reparatietermijn van minimaal 14 dagen.

 
Let op!

Garantie vervalt
- Bij onjuist gebruik


- Bij waterschade (uitgezonderd waterdichte horloges, zie waterdichtheid)

 

Garantietermijn

Als verkopende partij zijn wij onverminderd verantwoordelijk voor de wettelijke garantie op onze producten.
Dit betekent, dat wij als eerste partij verantwoordelijk zijn voor de garantie ookal biedt een fabrikant van een product wereldwijde garantie.


Wij zijn officieel dealer van alle merken, die we op onze site aanbieden.

Garantie

Lees a.u.b. in het garantieboekje goed na, wat precies door de garantie gedekt wordt. Je moet altijd het garantieboekje en -kaarten goed bewaren ingeval je ze onverhoopt nodig mocht hebben.

In het algemeen dekt de fabrieksgarantie defecten, die zich voordoen in materialen en het uurwerk. De fabrieksgarantie dekt geen schade door normaal dagelijks of overmatig gebruik of misbruik aan de armband, aan aanhangsels of aan het glas. Ook wordt waterschade niet gedekt, indien het horloge niet is gebruikt volgens de door de fabrikant gestelde richtlijnen. De garantie dekt niet de levensduur of het vervangen van de batterij. De garantie wordt gewoonlijk ook nietig verklaard, indien onbevoegde reparaties zijn uitgevoerd door iemand anders dan een erkende handelaar van het merk.

Voor alle merken, waar wij officieel dealer van zijn op onze site, ontvangt je een wereldwijde fabrieksgarantie, die bij iedere officiële dealer van dat merk aangevraagd kan worden. Natuurlijk verlenen wij ook hulp, indien je aanspraak wenst te maken op garantie. In alle gevallen zal het horloge worden gecontroleerd en eventueel worden gerepareerd door een gelicenseerde horlogemaker of door de fabrikant zelf.

 

Reparatie onder garantie

In het geval je een horloge wilt terugsturen om onder garantie gerepareerd te worden, verzoeken we je vriendelijk ons vooraf te bellen of te mailen en daarna dit  formulier af te drukken en expliciet te vermelden dat het om garantie kwestie gaat zodat wij je prettig en snel kunnen helpen.

Wanneer blijkt dat er iets mis is met je aankoop zullen wij ervoor zorgen dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Op de horloges zit naast de fabrieksgarantie een garantietermijn van 24 maanden aangeboden door Quickjewels. De garanties doen niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden. Reparaties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de leverancier.